lördag 2 februari 2008

Sveriges Radio P4 Presents:

...My last post!

...and a pound of dogcrap:


Cornelis Vreeswijk - Balladen Om Ett Munspel

När jag var liten fick jag ett munspel av far
På inrådan av farfar som musikalisk var
Ge grabben ett munspel så spelar vi duett
Sa farfar som spelte på escornet

Ref.
.........

När farfar satt i källaren å blåste sig blå
Blev farmor förtvivlad å faster också
En dag när faster träffat en riktigt stilig man
Kom han å träffa farfar men blev blek å försvann

Ref.
.........

Vi övade i källaren min farfar å jag
Då gjorde jag en visa som verkligen var bra
Den hade fyra toner å lät underbar
Jag tror att de var ungefär så här den var.....

Ref.
........

Vi tutade å blåste med känsla å med darr
Så duvorna på taket fick öronkatarr
Men farfar bara öste på
Han spelte som i trans
Å duvorna bosatte sig någon annan stans

Ref.
...........

När farfar blev för gammal då avled han till sist
Då tystnade musiken å allt blev trist
Men ännu när jag tänker på förfulliga dar
Då blåser jag i anden om en liten fanfar

Ref.
...........



/*\*/*\*/*\*/*\*/*\*/*\*/*\*/*\*/*\*/*\*/*\*/*\*/*\*/*\*/*\*/*\*/*\*/*\*


Sven-Bertil Taube - Brevet Från Lillan

Pappa, kom hem för vi längtar efter dig
Kom innan sommar'n är slut, lilla Pappa
Åskan har gått, och om kvällen blir det mörkt
Stjärnorna syns nu på himlen igen

Allt jag vill ha är ett halsband av korall
Ingenting annat det kostar för mycket
På våran tomt är det nu så mycket bär
Och fullt med ungar har fåglarna här

Sjön är så varm och vi badar varje dag
och jag hoppar i utan att bli rädd
för nu simmar jag så bra

Vi har så fint, nu i vårat lilla skjul
Och en liten gran har vi också sett
En som vi kan ha till jul

Detta har jag
Skrivit nästan bara själv
Och jag skall börja i skolan till hösten
Pappa, kom hem, jag vet något som du får
Nu slutar brevet från din Elinor



/*\*/*\*/*\*/*\*/*\*/*\*/*\*/*\*/*\*/*\*/*\*/*\*/*\*/*\*/*\*/*\*/*\*/*\*


Katharina & Karin - Mamma, Jag Är Färdig Nu

Frukost, disken och tvätten klarad
Hela huset är bäddat
Tar en paus med min väckotidning
Nu hjältinnan han räddat
Vita stränder, blågrönt hav
En sydlänskt farlig famn
Sammets ögon, palmers sus

KOM HIT OCH TORKA MIN STJÄRT
Nu är jag klar, jag vill bli ren
Nu är jag klar, kom hit och torka min stjärt
Mamma, jag är färdig nu

De var rallyparfymaffären
Fick min årliga lyxnyck
Nagellacket och valmjölksskumbad
Skulle göra mig ursnygg
Jag låg där lojt och plaskade
Med nagellacket på
Det hade inte torkat än
Men vem hör av sig då?

KOM HIT OCH TORKA MIN STJÄRT
Nu är jag klar, jag vill bli ren
Nu är jag klar, kom hit och torka min stjärt
Mamma, jag är färdig nu

KOM HIT OCH TORKA MIN STJÄRT
Nu är jag klar, jag vill bli ren
Nu är jag klar, kom hit och torka min stjärt
Mamma, jag är färdig nu

Bosse kom ihåg bröllopsdagen
Jag fick blommor och dyra
Vi slog upp något som liknar champis
Fastän klockan var fyra
Vi började kramas lite granna
Och spelade våran sång
Glömde nästan tid och rum
Men fristen blev ej lång

KOM HIT OCH TORKA MIN STJÄRT
Nu är jag klar, jag vill bli ren
Nu är jag klar, kom hit och torka min stjärt
Mamma, jag är färdig nu

KOM HIT OCH TORKA MIN STJÄRT
Nu är jag klar, jag vill bli ren
Nu är jag klar, kom hit och torka min stjärt
Mamma, jag är färdig nu



/*\*/*\*/*\*/*\*/*\*/*\*/*\*/*\*/*\*/*\*/*\*/*\*/*\*/*\*/*\*/*\*/*\*/*\*


"Okej...?" säger nog de flesta..
Ja, nu är det såhär att om man sitter i en bil med "Zhe 666" (A.K.A. Teh Father!) så är det SRP4 som gäller.. Var i Stockholm idag.. Och med väglaget blev det 10h i bilen.. Det ni ser ovan är ett urval av det bästa ur P4 ^^


KOM HIT OCH TORKA MIN STJÄRT!!!

Disclaimer: Har varit vaken länge, och stämmer inte lyrics till den låten så får ni ursäkta min dåliga hörsel.. inte direkt så att jag orkar lyssna på den fler än en gång för att skriva av texten ^^

Eh.. och min sista post? Ingen svarade på mitt jävla formulär, så nu är det över - FINITO! min sista blogg är skriven tills jag har två st. seriösa svar där. fuck you all! MUAHAHAHHA noone cares? neither do i..

KOM HIT OCH TORKA MIN STJÄRT!!!

Inga kommentarer: