onsdag 2 januari 2008

Another Zodiac’s Gone Around

Jag har ett bra immunförsvar. Sällan jag blir sjuk i annat än huvudvärk och migrän. Än mer sällan jag faktiskt får en bakteriell sjukdom som ger mig feber. Eh.. minns fan inte när det var senast.. Har dock en nu, och jag vet inte riktigt vad det är som gjorde att jag fick den.. Men varför jag fortfarande är sjuk är nog helt och hållet mitt fel. För även om jag (nästan) aldrig får en sån sjukdom, så har det ju hänt.. och tro fan att jag (nästan) alltid är frisk efter 24 timmar -.- konstigt nog så är inte fallet detta just nu.. Är inne på belägringens tredje dag. Why? För att så fort jag känner mig bättre så är jag arrogant nog att tro att jag antingen kan sova ute, eller att jag bara kan dra ut och gå utan jackan... lite osmart kanske.. fortsätter det såhär blir jag väl aldrig frisk :P aja.. whatever...

Var precis ute och handlade åt föräldrarna. Kände verkligen inte för det, men det kan väl inte hjälpas så länge jag bor här.. uah.. känner inte för något längre.. eller jo, men inte för sånt som kan uppnås direkt.. asd..

har ont i nacken..

innan jag drog så hade jag dock något nyttigt för mig.. jag satt och tänkte.. eller låg och tänkte, heter det nog.. asd.. funderade lite på vad jag ska göra idag.. nyttig tanke i mitt fall.. och vad ska jag egentligen göra? just nu på dagen finns det dock desvärre färre alternativ..... meeen ikväll? eh..? jag vet vad jag måste ta tag i snart, och jag vet också en annan sak som jag måste ta tag i.. båda är lika viktiga.. eller nej, det är de inte.. men båda är "viktiga".. en är viktig i någons ögon, och den andra i en annan persons ögon.. blä.. orka -.-
sen så har vi det jag -ska- göra ikväll.. but hell.. it's a long time from now -.-

För några månader sedan så upptäckte en kompis det där med att min "Closing Time" inte alls var skapad av Green Day, utan av gruppen Semisonic.. Tog mig ett tag, men en månad senare så laddade jag ner deras massiva discografy på 3 skivor... var inte förrän på nyår som jag tog mig tid att lyssna igenom dem.. här är min personliga favorit just nu... som passar inte lite bra på årstiden också:

Semisonic - This Will Be My Year

Thursday’s crush is a friday night rush
And a monday morning cry
It’s the tail that you keep chasing
And it gets away every time

New years eve and it’s hard to believe
Another zodiac’s gone around
While you drank yourself high on hoping
And watched the ceiling spin from the ground

Counting down from ten it’s time
To make your annual prayer
Secret santa in the sky
When will I get my share

Then you tell yourself
What you want to hear
Cause you have to believe
This will be my year

Pound your fist and cross it off your list
But you know you’re not that strong
When the man at the stop light catches you
Singing along to a brand new song

Well maybe it’s
Trash or the overnight smash that brings your
Ship crashing through the wall
So you can make your grand departure
From a world getting way too small

One wheel in the ditch another
Spinning in the air

Put your pedal down to the floorboard but you’re not
Getting anywhere

Then you tell yourself
What you want to hear
Cause you have to believe
This will be my year


mhm.. ljuv musik för öronen..

Inga kommentarer: